Idrotten har alltid engagerat och skapat känslor. De allra flesta kan relatera till egna minnen som skapats genom ögonblick av antingen euforisk lycka eller bottenlös sorg.
Stefan Holms OS-guld i höjdhoppning i Aten är ett av många exempel på det förstnämnda, medans förlusten mot Vitryssland i hockey är ett exempel på det sistnämnda.
Oavsett om känslan är euforisk eller fylld av sorg och ilska så är detta minnen som många av oss bär med sig under resten av livet.
Våra kunder finns med när dessa minnen skapas. Våra kunder blir en del av publikens engagemang och en möjliggörare till sammanhanget. Våra kunders budskap blir inte ett störande reklamavbrott under långfilmen eller en takeover-annons på en nyhetssida på Internet.
Våra kunders varumärken tar plats under tiden som målgruppen är som mest engagerad och kan genom deras känslor för sammanhanget, skapa relationer till både publiken och tv-tittarna som lever kvar under resten av livet.
Det är några av anledningarna till varför vi upplever Sportsmarketing som det roligaste vi kan tänka oss att arbeta med. Om ni fortfarande känner er osäker på om Sportsmarketing är rätt att satsa på – berättar vi gärna mer när vi ses.